onsdag 12 september 2012

Collage

I söndags var temat collage inne hos Allt om Scrap. Jag tänkte då anslagstavla och gjorde denna med diverse spill som låg på mitt bord. Här passade det dessutom utmärkt att använda foton från olika tillfällen. Alla mina barn samlade på en layout...



Är helt slut idag, då vi varit i skogen med alla mellanstadie elever och plockat lingon. 48 liter lyckades eleverna plocka tillsammans. Inte illa va? Nu ska det rensas och kokas sylt av allt. Sylt som vi skänker till skolbespisningen. Passade även på att plocka med mig lite blåbär hem.... så nu håller jag på och gräddar en blåbärspaj och kokar mat på spisen samtidigt som jag bloggar... något en man aldrig skulle klara av ;).
Sen blir det till att dra på sig ridbrallorna och rida lite på islandshästarna.... lär nog vara lättvaggad ikväll =D.


Tack för titten!
Kramiz Maja

7 kommentarer:

  1. En kjempe kul og farge lekker LO. Så flott å få alle barna med på en LO.
    Høres kjekt ut å gå i skogen å plukke lingonbær. Vi bor i England så det nærmeste vi kommer lingonbær( tyttebær på norsk) er å kjøpe det som drikk og sylt på IKEA lol
    Ha en flott uke :)

    SvaraRadera
  2. Absolutely wonderful! Those colourful tags are really cool detail!

    SvaraRadera
  3. Underbar LO, som alltid (tittar ju in här då o då), och himla fiffigt med anslagstavletänket :)

    SvaraRadera
  4. Så himla fin LO. Den blir man ju glad av att bara titta på! Gillar de färgade tagsen massor.

    SvaraRadera
  5. Den här är ju bara för läcker!! Annorlunda dig...men så snyggt!

    Kramis!

    SvaraRadera
  6. Huvva vilken energi du har Maja! sylta och baka och matlagning medan du bloggar som aptitretare till ridturen. Behöver inte ens fråga om du sov gott den natten :))
    Ooo vad härlig och färglad den här är, inte alltid du har alla barnen på en och samma sida heller förmodar jag. En riktig glad-sida! Kram

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)