måndag 7 november 2011

Recept tag till en "gå bort" present

Att ge bort något ätbart när man hälsar på hos vänner är alltid trevligt. Nu när hösten är här och kylan kryper in i våra liv så är det gott att värma sig med en god soppa. Här har jag gjort i ordning en påse morötter (som jag odlat själv). Men att bara ge morötterna är inte så kul. Till det har jag gjort en tag med tillhörande fodral. På tagen har jag skrivit ner ett recept på en god morotssoppa. Genast blev gå bort presenten trevligare eller vad säger ni?




Till denna tag har jag använt papper och dekorationer ur Mollys Shabby Iris kit. Den stora tagen (8 x 12) har jag kortat av lite och använt den överblivna delen till att skriva morotssoppa på. Nu gjorde jag i ordning en påse morötter men det skulle lika gärna kunnat vara en burk/påse med goda kakor där man på en tag skriver ner receptet.

Missa inte att Mollys scrapbooking har rea på tidigare kit. Passa på att fynda till super lågt pris! Du hittar kiten här!

Tack för titten!
Kramiz Maja

2 kommentarer:

  1. Så fin tag! Soppan verkar mumsig, har aldrig gjort morotssoppa förut, har du provat receptet själv?
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Underbar present!!! Så läcker tag

    Kram Aase

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)